"Een Volvo van Bluekens met een laadpaal van BINK"
Arno de Bruijn
Wie in de omgeving ‘Volvo’ zegt, zegt automatisch ‘Volvo Bluekens. Met vier vestigingen in West-Brabant en als oudste Volvo dealer binnen Nederland zijnde, voeren zij hun naam terecht met faam. Hun kracht en streven om klanten van A tot Z volledig te ontzorgen? Dat klinkt ons bij BINK vertrouwd in de oren. In een markt waar de vraag naar plug-in hybride en volledig elektrische auto’s steeds groter wordt, is het voor Volvo Bluekens een logische insteek om met haar klant mee te denken over laadoplossingen. We werken samen op het gebied van laadpalen maar hebben meer overeenkomsten met dit familiebedrijf. Over de achtergrond van deze samenwerking gingen we in gesprek met Arno de Bruijn, Manager Marketing en Business Sales bij Volvo Bluekens.
Het streven om ‘klanten van A tot Z te ontzorgen’, is voor kopers van een elektrische auto bij Volvo Bluekens een prettige manier van meedenken. “Onze faciliterende rol vinden we belangrijk. We denken niet alleen mee over bijvoorbeeld winterbanden. De vraag ‘hoe ga ik laden’, is onlosmakelijk verbonden met de aanschaf van een elektrische auto”, omschrijft Arno deze kracht.
Samenwerken
Bij de keuze voor een samenwerkingspartner op het gebied van laadpalen, brachten ze een aantal kernwaarden in beeld. “Belangrijk? De grootte van het werkgebied. We hebben klanten in de regio West-Brabant en daarbuiten. De vraag naar elektrische voertuigen wordt steeds groter, kan een bedrijf dat aan en heeft men de arbeidscapaciteit daarvoor in huis. Tot slot het niveau van de te verlenen service, deze moet net als bij ons in een hoog vaandel staan. Na onze zoektocht op basis van deze voorwaarden, kwam BINK positief uit de bus. De contacten met Adrie van Geel (directeur elektrotechniek service en beheer) zijn prettig, hij houdt ons op de hoogte van de voortgang en stemt verbeteringen in het proces met ons af”.
Maatwerk
“In iedere showroom treffen (potentiële) autokopers een dummy van een laadpaal aan. Dit geeft de nieuwe auto eigenaar een beeld en een aanleiding om vooruit te denken. Met een folder voorzien van een QR-code naar de website, heeft onze klant de mogelijkheid om een afspraak op zijn of haar eigen locatie aan te vragen. Op locatie? Dat is inderdaad maatwerk, nog een overeenkomst tussen ons en BINK. Iedere situatie bij de klant thuis, vraagt om een vrijblijvende laadpaal offerte op maat”.
Markt in beweging
De markt is in beweging. Met de introductie van de nieuwe Volvo EX30 krijgt Volvo Bluekens een steeds groter aandeel in de markt. “Het is een toegankelijk model, we mogen hiermee een nieuw type klant bedienen. Deze groei vraagt om capaciteit bij onze samenwerkingspartners”.
Ervaringen
“We horen veel positieve ervaringen terug van onze kopers. Zowel de positieve als de minder prettige stemmen we af. Voorbeeld? Begin dit jaar zat, door de ingebruikname van een nieuw software systeem, een vertraging in het offerteproces bij BINK. Afstemmen en oplossen. We hebben prettige korte lijntjes met zowel Adrie als Jaimy (technisch adviseur bij BINK). Als bedrijf hebben we dan ook veel overeenkomsten. We zijn beiden een familiebedrijf met een no-nonsense cultuur. Gewoon doen wat je zegt en zeggen wat je doet”.
Heb je vragen? Neem contact met ons op!